Mosty pod Vyšehradem, Praha
Návrh využívá autentický stávající objekt výtoňského železnič¬ního mostu. Přesouvá jej ale od stávající trasy železnice na sever a železniční dopravu převádí po konstrukci nové. Stávající historická konstrukce je oproštěná od náročných technických požadavků železnice, které vzhledem k historickému materiálu nemůže zcela naplnit, a slouží jako velkorysá promenáda s výhledem na Pražský hrad. Nová železniční konstrukce je současnou síťovanou obloukovou strukturou s mírně skloněnými oblouky. Tvar je původnímu mostu dostatečně tvarově blízký, aby jej nepřehlušoval, současně ale má jasně čitelnou formu, od původního mostu odlišnou. Výsledkem je koláž v rozsahu celé 500 m dlouhé struktury. Soumostí působí zdálky i zblízka pohledovým prolínám svých částí, je kombinací starého a nového – ostatně jako je v Praze charakteristické.
Tým: Jan Vrbka, Jiří Stráský (SHP), Jan Nováček (SHP), Roman Strnad, Otto Plášek, Tomáš Říha, Jiří Jurenka, Adam Hajdák.
Postup do finálového kola - soutěžní dialog ČKA.