Obchod obuví, Brno
Ideová báze návrhu se opírá o předpoklad, že boty si člověk kupuje proto, aby se s nimi pohyboval a byl v nich pozorován převážně venku, mimo interiéry budov. Koncepce návrhu tedy uvažuje se simulací venkovního prostoru, které však nemá být dosaženo doslovně, ale zlehkavou stylizací, pomocí drobných stavebních detailů, materialitou a nasvětlením. Kouty jsou zaobleny výraznými fabiony do celkové klenebné formace, hranice prostoru jsou tak zcela nezřetelné. Podlaha a vybrané pilíře jsou z terazzové dlažby, která svou přírodní texturou odkazuje na hrubé materiály exterieru. Prostor zlehka defragmentuje a oživuje několik ploch obložených zrcadly. Klasické schema uspořádání těžké dole / lehké nahoře tak bude využito ne schematicky, ale se zcela zřetelným záměrem lehce navodit dojem pnutí mezi zemským a nebeským… neboli slovy klasika: s hlavou v oblacích, ale nohama na zemi. K čemuž nechť je dobrým základem především pořízení dobré obuvi!
Tým: Roman Strnad, Jan Vrbka, Jiří Jurenka.